Aj o tomto bol Presvedčivý prejav

Autor: Aktivita zvyšuje úspech
Kategória: Blog
Dátum: 15.11.2015
9
1126d
1371
Blog 15.11.2015

Každý z nás vystupuje a prezentuje seba pred malým či veľkým publikom, pri stretnutí s priateľmi, v škole, alebo počas obhajoby svojej práce a jej výsledkov. Okrem obsahu, neustále komunikujeme so svojím okolím formou, ktorá vysiela správy o nás samotných, dopĺňa náš obsah a dotvára tak obraz o našich názoroch a postojoch.
 

V rámci činnosti projektu AZU v Bratislave sme preto pripravili workshop na tému Presvedčivý prejav, kde ako hosť prišiel Branislav Andreanský, ktorý pracuje ako HR konzultant a školiteľ predovšetkým na tréningoch manažérskych zručností.

Hneď na začiatku nám inštruktor povedal zopár užitočných rád, ako sa vysporiadať s rušičmi, ako začínať prezentácie, alebo ako si udržať pozornosť publika.

Následne začala prvý aktivita, kde sme si mali vybrať z množstva ponúknutých fotiek práve tú, ktorá nás najviac vystihuje a porozprávať prečo, a to rovno pred všetkými v miestnosti.

Aj napriek počiatočným rozpakom sa hlásilo mnoho dobrovoľníkov a debata naberala rýchlosť. Náš hosť počas toho, ako študenti prezentovali,  písal na tabuľu praktické postrehy, čo robiť a čoho sa naopak vyvarovať. Na základe takejto spätnej väzby sme si postupne cibrili formu nášho prejavu - ako stáť, kam sa pozerať a ako narábať s gestami či výškou hlasu. Následne sa začala aj zaujímavá debata ohľadom toho, ako zvládnuť strach z prezentovania pred publikom, alebo kamerou.

Ďalšou aktivitou bola analýza viacerých videozáznamov s osobnosťami zo Slovenka i z celého sveta. Na videách sme hľadali veci, ktoré nás zaujali a ktoré nás naopak rušili a uberali z dôveryhodnosti rečníka. Všetko prebiehalo formou voľnej, no riadenej debaty. Na rad prišla prestávka s obloženými chlebíčkami a vodou na občerstvenie, kedy sa účastníci viac zblížili a spoznali.

Po prestávke sme sa zamerali na obsah našej prezentácie. Čo a ako hovoriť, aby to zaujalo naše publikum a aby náš prednes utkvel v pamäti. Sústredili sme sa viac na obsah. Učili sme sa, čo by mal každý prednes obsahovať, aby si ho ľudia pamätali a naďalej nad ním rozmýšľali.  

Pomaly sa blížil koniec workshopu, keď sme si mali skúsiť prednes o našom najväčšom úspechu priamo pred ostatnými účastníkmi. Bol to zároveň test, ako zvládnuť v krátkom čase vytvoriť obsažnú reč a nenechať sa pohltiť strachom z neúspechu, či sklamania publika. Po každom jednom prednese sme hodnotili, čo nás na prezentovaní zaujalo, čo sa nám páčilo a čo bolo posolstvom daného prednesu.

Po skončení workshopu sa účastníci dlho zhovárali medzi sebou, vymieňali si pocity a našli si nových priateľov. A ak by som to mal zhrnúť jednou vetou tak návšteva tohto workshopu sa určite oplatila.

 

 

Fotografie z podujatia nájdete tu.

Prezentačné materiály nájdete na tomto odkaze.